הדרכת הורים וטיפול משפחתי

הדרכת הורים כל הורה ניתקל בקשיים שונים במהלך גידול הילדים. יש הורים שייתקלו בקושי משמעותי בהצבת גבולות וייאלצו להתמודד עם בעיות התנהגות, חוסר שיתוף פעולה, אלימות ועוד. ויש הורים שיימצאו עצמם מתמודדים עם קשיים רגשיים של ילדיהם, כמו למשל חרדה, דיכאון או קשיי וויסות.
כל קושי כזה מלווה בתחושה כללית כי הם אינם שבעי רצון מהתפקוד ההורי שלהם.
מטרתה של הדרכת הורים היא לתת מענה עבור כל אלה, ועוד. הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי בו הורים לילדים ובני נוער מפתחים ורוכשים מיומנויות להתמודדות עם קשייו של הילד והאתגרים היום-יומיים שמייצרת ההורות. על מנת שתהליך הדרכת ההורים יהיה אופטימלי, מומלץ כי שני ההורים ייקחו חלק בתהליך ההדרכה, זאת על מנת לבסס קו אחיד בהתמודדות ההורית מול הילד. יחד עם זאת, גם אם רק אחד מההורים ישתתף בהדרכה, היא עשויה להיות משמעותית ולייצר שינוי בדפוס ההתנהגות ההורי.
הטיפול המשפחתי נותן מענה למשברים אישיים ומשפחתיים תוך התבוננות והתחשבות בצרכים השונים של כל פרט במערכת המשפחתית ובמשפחה עצמה.
במסגרת הטיפול המשפחתי, נפגשים כל בני המשפחה בחדר הטיפול לעיתים ביחד ולעיתים כל אחד לחוד ובכך המטפל רואה בצורה טובה ונכונה את צרכיהם של כל בני המשפחה.
גישת טיפול זו יעילה מבחינה טיפולית ולעיתים אף מקצרת את משך התהליך הטיפולי. במהלך המפגשים בני המשפחה לומדים דפוסי תקשורת יעילים המאפשרים משא ומתן פתוח ומכבד אחד לשני ולומדים דרכים חדשות לפתרון בעיות בתוך המשפחה.
בד בבד, במסגרת הטיפול המשפחתי יש מקום לפתור בעיות שייחודיות למשפחות מסוימות: שכול, אובדן, משברי מחלה, לידת ילד חריג, טיפול בהורים קשישים, אבטלה, גרושים, נישואים שניים ועוד ועוד.
הטיפול המשפחתי המאגד בתוכו את כל בני המשפחה יחד ולחוד מייצר פתרונות יצירתיים תוך התחשבות מרבית בצרכים של כל בני המשפחה.

המטפלים שלנו
רונית גדון
רונית גדון MA בוגרת המסלול לתואר שני בטיפול באמנות חזותית ב"סמינר הקיבוצים" בתל אביב. בנוסף בוגרת המסלול לפוטותרפיה (טיפול באמצעות צילום) בבית ספר לצילום
קרא עוד »
אביבה דבוב
אביבה דבוב טיפול רגשי באמצעות אמנות לילדים, ליקויי למידה, קשב וריכוז, מופנמות, חרדה, לקויי תקשורת, העצמה אישית, הדרכת הורים, טיפול באמנות לגיל השלישי אודותי:
קרא עוד »
נירה גבאי
נירה גבאי פסיכותרפיסטית. יועצת חינוכית מעבירה הרצאות לצוותי הוראה, מורים ותלמידים. מטפלת במתבגרים מדרכת הורים ומטפלת זוגית ובאופן פרטני. השכלה: 2018-2019: לימודי טיפול זוגי במכון
קרא עוד »
דליה עיני
דליה עיני דליה עיני – מטפלת זוגית ומדריכת הורים השכלה: בעלת תואר שני ביעוץ חינוכי. בוגרת מכון שילוב לטיפול זוגי ומשפחתי, במסלול תלת שנתי. בוגרת
קרא עוד »